"…Πᾶσαν ὸμορφιά, Πατρίδα, ἐσύ τὴν ἔχεις"

Κ. Παλαμᾶς

ΓIΑΤΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ

Να παρατηρείς τη λεπτομέρεια μέσα στην ολότητα, να ξεχωρίζεις τη γοητεία μέσα στην ασχήμια, να προτιμάς την ομορφιά από τη χρησιμότητα, τη χάρη από την αποτελεσματικότητα. Γι' αυτό...

ΦωτοΓραφίζω για να κρατήσω τις ομορφιές σου δίπλα στην καρδιά μου για πάντα!

Mεγαλώνω και ξεχνάω… θέλω κάπου να μένει αποτυπωμένη η θύμηση κάθε στιγμής. Γι’ αυτό φωτοΓραφίζω. Γιατί δεν θέλω να ξεχνάω εικόνες και στιγμιότυπα της ζωής.

ΦωτοΓραφίζω για να αποτυπώσω τη στιγμή, να σταματήσω στιγμιαία το χρόνο και να τον μεταφέρω σε μια διαφορετική στιγμή της αιωνιότητας!

ΦωτοΓραφίζω για να επιμηκύνω τον χρόνο!

Κερύνεια, η γενέθλια πόλις

Παρασκευή 24 Ιουλίου 2009

Πάρος, 2009, Ιούλιος, 13-20, Μέρος 1ο

Το νησί της Πάρου οφείλει την ονομασία του στον αρχηγό των Αρκάδων, Πάρο, που κατά τη γεωμετρική εποχή… Μα τι λέω; Αυτά θα τα βρείτε και θα τα διαβάσετε στους τουριστικούς οδηγούς. Εδώ θα σας την παρουσιάσω …οπτικά, φωτογραφικά, με τη δική μου ερασιτεχνική αντίληψη περί φωτογραφίας, ομορφιάς, ασχήμιας και καλοσύνης.

Κατ' αρχάς, βρήκαμε δωμάτιο στο Villa Studios του κυρ Χρήστου, ενός φιλόξενου ναξιώτη, γαμπρού στην Πάρο (που στο τέλος μάθαμε πως λεγόταν κυρ Μανώλης) στο Λογαρά. Μας βόλευε γιατί ήταν κοντά και στην Παροικιά μα και στη Νάουσα, συγχρόνως. Τα είπαμε, τα μιλήσαμε και αφού τα συμφωνήσαμε με τον κυρ Μανώλη (που νομίζαμε πως λεγόταν κυρ Χρήστος), εγκατασταθήκαμε και αρχίσαμε την περιήγηση∙ διπλό μεροκάματο, από την ανατολή μέχρι τη δύση του ήλιου και παραπέρα. Αφήστε τα να πάνε. Εδώ, στην αγκαλιά της ...άλλης, θα αράξω κανονικά.

Το λοιπόν, είδαμε και τι δεν είδαμε στην Πάρο:

Και εκκλησίες επισκεφτήκαμε -στην Παναγία την Εκατονταπυλιανή στην Παροικιά πήγαμε και θαυμάσαμε...και την Αγία Άννα τη "χορευταρού" προσκυνήσαμε μα δε χορέψαμε...και στο 'Αγιο Κωνσταντίνο στο κάστρο στην Παροικιά ανεβήκαμε μα κλειστό τον εβρήκαμε- ...και σε λόφους σκαρφαλώσαμε και δε λαχανιάσαμε...και πεταλούδες είδαμε μα δεν ενοχλήσαμε ...και ηλιοβασιλέματα απολαύσαμε και εκστασιαστήκαμε...και χρώματα στον ουρανό είδαμε και ανταύγειες στη θάλασσα μα βουντού δεν κάναμε ...και σε νησιώτικα καντούνια περπατήσανε μα δε χαθήκαμε ...και ορεινά χωριά επισκεφτήκαμε και κρέας καλό απολαύσαμε...και τις ομορφιές της Παροικιάς χαρήκαμε μα δε ξετρελλαθήκαμε κιόλας ...και η Νάουσα μας άρεσε μα δεν το κάνουμε και θέμα ...και στα στενά της Αντιπάρου "χαθήκαμε" και δεν απογοητευτήκαμε ...και την παραδοσιακή και μοντέρνα αρχιτεκτονική θαυμάσαμε μα δε ζηλέψαμε ...και σε όμορφες και καθαρές παραλίες κολυμπήσαμε και τις κορμάρες μας απλώσαμε μα δε τσουρουφλιστήκαμε ...και γούνα φάγαμε μα δεν τρελαθήκαμε ...και τη Φωνή της Πάρου διαβάσαμε κι εκεί σκεφτήκαμε να αρθρογραφήσουμε και σε νησιώτικο γλέντι -ανήμερα της Αγ. Μαρίνης- παρευρεθήκαμε μα να χορέψουμε δεν προλάβαμε ...και πολλά περίεργα και θαυμαστά είδαμε...
Η περιήγησή μας θα αποτελείται από δύο μέρη -οι φωτογραφίες ήταν πολλές χιλιάδες και έπρεπε να επιλέξουμε. Υπομονή να κάνετε να "κατέβουν" και περιμένοντας σιγοψιθυρίστε κάνα νησιώτικο . Καλή ξενάγηση.

Παναγία η Εκατονταπυλιανή, με τις 99 πύλες-ανοίγματα, που έτσι και βρεθεί η 100στή της πύλη θα απελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη από τους Τούρκους, σύμφωνα με την παράδοση

Αγία Άννα η "χορευταρού" που τη λένε κι έτσι γιατί, μόλις έκλειναν τα σχολεία για τις θερινές διακοπές, μαζευόντουσαν κάθε βράδυ στον κυκλικό της περίβολο και χόρευαν και θαύμαζαν οι απανταχού Παριανοί, όπως μας περιέγραψαν οι δύο κυρίες της φωτογραφίες

'Αγιος Κωνσταντίνος, ο εκπληκτικός σε αρχιτεκτονική ναός με στεγασμένο προαύλιο και καταπληκτική θέα προς την Παροικιά

οι 4 φιγούρες που σας έλεγα.....

'Αγιος Αντώνιος, κοντά στη Μάρπησσα, με την εκπλητική θέα στα γύρω χωριά μα και στη Νάξο. Σ' ένα λόφο ανατολικά, τον Κέφαλο, υπάρχουν τα ερείπια ενετικού κάστρου και σε πολύ καλή κατάσταση βρίσκεται εκεί σήμερα το μοναστήρι του Αγίου Αντωνίου του 16ου αιώνα. Στο προαύλιο του ναού διακρίνονται αρχαία κιονόκρανα και στον ευρύτερο χώρο διακρίνονται ερείπια ναών των αρχών του 15ου αιώνα.

Πίσω Λιβάδι και Λογαράς

Νάουσα

ανατολικά παράλια

Πρόδρομος

Πεταλούδες σε μια κοιλάδα, 5 χλμ από την Παροικιά, με τρεχούμενα νερά και οργιαστική βλάστηση, που αποτελεί ιδανικό τόπο διαβίωσης για εκατοντάδες πεταλούδες που μετακινούνται εδώ τους καλοκαιρινούς μήνες. 'Οταν πετάξουνε, το χρώμα τους είναι κόκκινο

Υπέροχα ηλιοβασιλέματα

από το Σιφναίικο Γιαλό, στην Αντίπαρο

από την Αγία 'Αννα τη "χορευταρού" στην Παροικιά

από την παραλία της Παροικιάς

Χρώματα στον ουρανό και χρωματισμοί στη θάλασσα

Νησιώτικα καντούνια

Το ορεινό χωριό Λεύκες για βόλτα αλλά και κρέατα

Παροικιά

οι περίφημες Πόρτες, με το ναυάγιο του Σαμίνα

Νάουσα

το μπαγάσα, στο δρόμο επάνω

Αντίπαρος

στα στενά Πάρου-Αντίπαρου

η γούνα και τα χταποδάκια που φάγαμε στη Νάουσα